Thursday, September 25, 2008

Third Notice Issued...

Semua pemilik rumah sekelian,

Kami sedang mencetak notis ketiga (Tuntutan August 08) bagi menuntut bayaran tertunggak daripada pemilik-pemilik yang akaun mereka tertunggak melebihi RM500.00. Pihak Perbadanan amat berharap agar pemilik yang berkenaan dapat melunaskan pembayaran mereka dengan kadar segera.

Walaupun pihak Perbadanan keberatan untuk mengambil tindakan undang-undang yang seterusnya, namun, Perbadanan mungkin terpaksa berbuat demikian sebagaimana yang diamanahkan demi menjalankan kehendak Akta 663.

Perbadanan amat berharap mendapat kerjasama dari semua pemilik agar beban pengurusan ini dapat dikongsi bersama.

Sekian dimaklumkan.

Azman Badaruddin
Pengerusi
PPBSPV1236

2 comments:

the admin said...

Salam..saudara Azman,

Tahniah diucapkan atas kerja keras saudara bagi memastikan kawasan SPV ini selamat untuk didiami..
Saya percaya saudara juga ada menghubungi pengerusi JMB untuk Blok 5.sukacita kiranya saudara dapat memberi maklumat / no untuk menghubungi pengerusi JMB untuk Blok 5.
Terima Kasih.

Regards,
SPV 5
017-8360671
ernasuki2003@yahoo.com

Unknown said...

Salam

Untuk mengatakan kawasan SPV "selamat" didiami, saya mempunyai keraguan yang munasabah. Ini berikutan kehadiran warga kulit hitam Afrika yang selalunya akan menimbulkan pelbagai masalah di kawasan yang mereka diami secara beramai-ramai.

Saya bukan seorang "racist" yang memandang rendah kaum tersebut, tetapi kelakuan dan moral kaum tersebut memang terlalu berbeza dengan kita di Malaysia ini.

Pengalaman saya beraya di SPV:

1. Malam ke 29 Ramadhan (sehari sebelum raya) - parti arak dan BBQ, muzik yang kuat sampai tingkat 13, mandi di kolam renang dan mabuk sehingga ke jam 2 pagi. Sehingga ke hari raya masih terdapat botol botol arak bersepak, sampah sarap yang tidak dikemaskan kembali oleh kaum biadab ini. Saya terpaksa melarang keluarga saya menggunakan kolam renang disebabkan khuatir sisa sisa kaum ini meresap masuk ke tubuh keluarga saya.

2. Pemanduan kereta secara berbahaya di dalam kawasan SPV. Saya pernah melihat kemalangan di Kolej Lagenda berikutan kaum ini yang suka menunjuk lagak dan memanggil rakan rakan kaumnya untuk bergaduh dengan orang tempatan.

3. Masalah sosial yang amat sinonim dengan kaum ini. Dadah, rogol, gaduh, kecurian dan pelbagai masalah lain mengundang rasa tidak selamat dalam hati. Dalam akhbar dilaporkan nenek berusia 50 tahun nyaris dirogol, sekeluarga yang bersiap untuk berbuka puasa dipukul menyebabkan tiada lagi rasa hormat terhadap warga Afrika ini, dan tiada salahnya sekiranya saya sendiri "racist" hanya pada warga ini. Saya percaya rakan lain dari bangsa cina dan india turut mengalami pengalaman yang sama. Kita tiada masalah hidup aman damai sesama kita, jangan la kehadiran kaum ini mengganggu keselesaan kita hidup di SPV.

Saya berharap tindakan sewajarnya dapat diambil oleh pihak Perbadanan, agar kita sama sama dapat menjaga keselamatan kawasan kita.